טיפול בעזרת בעלי חיים

כלב

טיפול בעזרת בעלי חיים במרכז החוסן בשדרות

טיפול באמצעות בעלי חיים הינו חלק ממערך הטיפולים שמציע מרכז חוסן לתושבי שדרות.בזמני חירום ובמצבי שגרה נמצאת אוכלוסיית שדרות במצב פגיע ורגיש ביותר שכן לא ניתן לצפות את ההתקפה הבאה והחיים יכולים להשתנות מרגע לרגע.

חיים תחת סכנה מוחשית ובקרבת אנשים רבים שסובלים מחרדה וסימפטומים פוסט טראומטיים משפיעים על כל האוכלוסייה ומקשים על האווירה עוד יותר

כיצד יכול טיפול בעזרת בעלי חיים לסייע למטופלים?

כדי לסייע לתושבים בתהליך ההתמודדות הוחלט להציע בין היתר טיפולים באמצעות בעלי חיים. טיפולים אלו מסייעים למטופלים במגוון רבדים.

בתחום הרגשי יכולה הפעילות עם בעלי החיים להעניק למטופלים תחושה של הצלחה, ביטחון, אמון, סיפוק והנאה ולאפשר להם ליצור קשר ולהתמודד עם תהליכים טבעיים כמו: לידה, מחלות או מוות. כמו כן, יכול הטיפול לסייע בהתמודדות עם פחדים, לשפר את הביטחון העצמי והדימוי העצמי ולאפשר למטופלים להשליך רגשות על בעל החיים ועל ידי כך לאבחן את מצבם הרגשי ולהתחיל טיפול פסיכותרפויטי.

נוסף על כך, יכולה העבודה עם בעלי החיים לסייע למטופלים להבין חוקים ולציית להם, לפתח בהם אמפתיה, לסייע להם להירגע, ללמד אותם על הרגלי בטיחות ולגרום להם להבין מהי אחריות ואיך להתאפק.

העבודה עם בעלי החיים יכולה גם להפחית אלימות ולעודד סבלנות וסובלנות, קיום יחסים חברתיים תקינים ולשפר את היכולת לקיים שיתוף פעולה ולהקשיב.

במקרים של פגיעה פיזית יכול הטיפול לסייע בפיתוח מודעות גופנית ותפיסה חושית, לעבוד על הקואורדינציה והמוטוריקה, לפתח דימוי גופני וחוש אסתטי ולגרום למטופל להפעיל שרירים כדי לטפל בחיות – ללטף אותן, לנקות אותן ואת אזור המחייה שלהן ולהאכיל אותן.

טיפול באמצעות בעלי חיים מתאים לילדים, בני נוער, משפחות, מבוגרים וקשישים ויכול לסייע רבות במצבי לחץ, משברים וטראומות. הטיפול ניתן על ידי בעלי מקצוע שעברו הכשרות מתאימות ויכולים לעזור ולתמוך בכל האוכלוסייה.